Hyppää sisältöön

Puhelinneuvonta jatkossa avoinna maanantaista perjantaihin klo 9–11

Julkaisuajankohta 2.8.2019 11.16
Tiedote

Tietosuojavaltuutetun toimiston puhelinneuvonnan aukioloajat muuttuvat 5. elokuuta 2019 alkaen. Jatkossa puhelinneuvonta palvelee maanantaista perjantaihin kello 9‒11.

Tietosuojavaltuutetun toimiston puhelinneuvonta antaa yleistä ohjausta ja neuvontaa henkilötietojen käsittelystä. Puhelinneuvonta on yleisneuvontaa, eikä siinä ei voida antaa yksityiskohtaisia tai sitovia kannanottoja yksittäistapauksiin.

Puhelinneuvonta ei ole suunnattu konsultointipalveluja, asianajo- tai lakiasiainpalveluja ammatikseen tarjoaville tahoille.

Ota ensin yhteyttä rekisterinpitäjään tai tietosuojavastaavaan

Ennen puhelinneuvontaan soittamista henkilötietojen käsittelyyn liittyvät kysymykset kannattaa pyrkiä selvittämään rekisterinpitäjän kanssa. Rekisterinpitäjällä tarkoitetaan henkilöä tai organisaatiota, joka määrittelee, mihin tarkoitukseen ja millä tavalla henkilötietoja käsitellään. Rekisterinpitäjä voi olla esimerkiksi jäsenistään tietoja keräävä yhdistys, potilastietoja käsittelevä sairaala, verkkokauppa tai sosiaalisen median palvelu.

Verkkosivuilta vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin

Vastauksia yleisimpiin tietosuojavaltuutetulle esitettyihin kysymyksiin voi lukea tietosuojavaltuutetun toimiston verkkosivuilta. Sivustolla on myös muuta EU:n tietosuoja-asetukseen liittyvää aineistoa ja ohjeistusta.

Sivun alkuun