Puhelinneuvonta

Puhelinneuvonnassa annamme yleistä tietosuojaan liittyvää neuvontaa ja kerromme, jos asia vaatii tarkempaa tutkimista ja käsittelyä toimistossamme.

Pyri selvittämään henkilötietojesi käsittelyyn liittyvät kysymykset ja ongelmat rekisterinpitäjän kanssa.

Ellei asiasi selviä, voit soittaa tietosuojavaltuutetun toimiston puhelinneuvontaan tai tehdä ilmoituksen tietosuojavaltuutetulle. Voit tehdä ilmoituksen, jos tietosuojaoikeuksiasi on loukattu tai epäilet muuta epäkohtaa henkilötietojen käsittelyssä.

Myös rekisterinpitäjä voi kysyä puhelinneuvonnasta lisätietoja ja neuvoja.

Puhelinneuvontaa ei ole suunnattu konsultointipalveluja, asianajo- tai lakiasiainpalveluja ammatikseen tarjoaville tahoille.

Missä puhelinneuvonta voi auttaa?

Voit soittaa puhelinneuvontaan, kun haluat tietää esimerkiksi

  • millaisia tietosuojaoikeuksia sinulla on
  • miten pyytää rekisterinpitäjältä tietojen tarkastamista tai poistamista
  • mitä tehdä, kun rekisterinpitäjä ei vastaa pyyntöihisi
  • onko kyseessä henkilötietojen tietoturvaloukkaus
  • pitääkö sinun ilmoittaa tietoturvaloukkauksesta tietosuojavaltuutetulle
  • sovelletaanko asiaasi tietosuoja-asetusta.

Huomaathan, että emme voi puhelimitse antaa yksityiskohtaisia tai sitovia kannanottoja vaan annamme neuvontaa ainoastaan yleisellä tasolla.

Löydät vastauksia yleisimpiin tietosuojavaltuutetulle esitettyihin kysymyksiin myös verkkosivuiltamme.

Ilmoituksen henkilötietojen tietoturvaloukkauksesta voit tehdä sähköisellä lomakkeella.

Puhelinneuvonta yksityishenkilöille: 029 56 66777

Puhelinneuvonta rekisterinpitäjille ja tietosuojavastaaville: 029 56 66778

Puhelinneuvonta palvelee maanantaista perjantaihin klo 9.00–11.00.

Puhelinneuvonta on poikkeuksellisesti suljettu:

  • pe 11.10.
  • ti 15.10.

Kaikista 029 56 -alkuisiin numeroihin soitetuista puheluista peritään vain soittajan oman operaattorin sopimuksen mukainen paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksu. Ulkomailta soitettaessa hinnan määrittelee paikallinen operaattori.

Palvelussa käytetään ulkopuolisen palveluntarjoajan puhelinjärjestelmää. Puhelinneuvonnan yhteydessä ei kerätä henkilötietoja, eikä puhelinneuvonnan puheluja nauhoiteta. Puhelinjärjestelmässä on tilastointiominaisuus, jonka kautta kerätään ainoastaan puhelujen määrällisiä tietoja. Näihin tietoihin ei yhdistellä henkilötietoja.

Lue lisää:

Asiointi puhelimitse