Hyppää sisältöön

Puhelinneuvonta

Puhelinneuvonnassa annamme yleistä tietosuojaan liittyvää neuvontaa ja kerromme, jos asia vaatii tarkempaa tutkimista ja käsittelyä toimistossamme.

Pyri selvittämään henkilötietojesi käsittelyyn liittyvät kysymykset ja ongelmat ensin rekisterinpitäjän kanssa.

Ellei asiasi selviä, voit soittaa tietosuojavaltuutetun toimiston puhelinneuvontaan tai tehdä ilmoituksen tietosuojavaltuutetulle. Voit tehdä ilmoituksen, jos tietosuojaoikeuksiasi on loukattu tai epäilet muuta epäkohtaa henkilötietojen käsittelyssä.

Myös rekisterinpitäjä voi kysyä puhelinneuvonnasta lisätietoja ja neuvoja.

Missä puhelinneuvonta voi auttaa?

Huomaathan, että emme voi puhelimitse antaa yksityiskohtaisia tai sitovia kannanottoja vaan annamme neuvontaa ainoastaan yleisellä tasolla.

Voit soittaa puhelinneuvontaan, kun haluat tietää esimerkiksi

  • millaisia tietosuojaoikeuksia sinulla on
  • miten pyytää rekisterinpitäjältä tietojen tarkastamista tai poistamista
  • mitä tehdä, kun rekisterinpitäjä ei vastaa pyyntöihisi
  • mitä organisaation on tehtävä, kun se havaitsee mahdollisen tietoturvaloukkauksen
  • milloin tietosuoja-asetusta sovelletaan

Löydät vastauksia yleisimpiin tietosuojavaltuutetulle esitettyihin kysymyksiin myös verkkosivuiltamme.

Organisaatio voi tehdä ilmoituksen henkilötietojen tietoturvaloukkauksesta sähköisellä lomakkeella.

Jos haluat kysyä asian vireille saattamisesta tai vireillä olosta, ota yhteyttä tietosuojavaltuutetun toimiston kirjaamoon.

Puhelinneuvonta yksityishenkilöille: 029 56 66777

Puhelinneuvonta rekisterinpitäjille ja tietosuojavastaaville: 029 56 66778

Puhelinneuvonta palvelee tiistaista torstaihin klo 9.00–11.00. ​​​​​​​​​​

​​​​​Tietosuojakäytäntömme: Asiointi puhelimitse tietosuojavaltuutetun toimistossa

Kaikista 029 56 -alkuisiin numeroihin soitetuista puheluista peritään vain soittajan oman operaattorin sopimuksen mukainen paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksu. Ulkomailta soitettaessa hinnan määrittelee paikallinen operaattori.

Sivun alkuun