Hyppää sisältöön

Usein kysyttyä suoramarkkinoinnista

Yksityishenkilöille

Sähköinen suoramarkkinointi tarkoittaa automatisoitujen soittojärjestelmien, telekopioiden, sähköposti-, teksti-, ääni- tai kuvaviestien avulla toteutettua suoramarkkinointia. Perinteistä suoramarkkinointia on esimerkiksi puhelimitse tai kirjeitse toteutettu suoramarkkinointi.

Rekisteröity on henkilö, jota henkilötieto koskee eli esimerkiksi suoramarkkinoinnin kohteena oleva henkilö.

Rekisterinpitäjäksi kutsutaan henkilöä, yritystä, viranomaista tai yhteisöä, joka määrittelee henkilötietojen käsittelyn tarkoitukset ja keinot. Esimerkiksi suoramarkkinointia tekevä yritys on rekisterinpitäjä.

Rekisterinpitäjille

EU:ssa on valmisteilla sähköisen viestinnän tietosuoja-asetus (ePrivacy), joka tulee korvaamaan lain sähköisen viestinnän palveluista. ePrivacy tulee todennäköisesti muuttamaan nykyistä sähköisen suoramarkkinoinnin sääntelyä. Tietosuojavaltuutettu seuraa asetuksen valmistelun etenemistä ja informoi siitä verkkosivuillaan.

Sähköinen suoramarkkinointi tarkoittaa automatisoitujen soittojärjestelmien, telekopioiden, sähköposti-, teksti-, ääni- tai kuvaviestien avulla toteutettua suoramarkkinointia. Perinteistä suoramarkkinointia on esimerkiksi puhelimitse tai kirjeitse toteutettu suoramarkkinointi.

Rekisteröity on henkilö, jota henkilötieto koskee eli esimerkiksi suoramarkkinoinnin kohteena oleva henkilö.

Rekisterinpitäjäksi kutsutaan henkilöä, yritystä, viranomaista tai yhteisöä, joka määrittelee henkilötietojen käsittelyn tarkoitukset ja keinot. Esimerkiksi suoramarkkinointia tekevä yritys on rekisterinpitäjä.

Uutiskirjeet

Sivun alkuun