Vanliga frågor om coronaviruset och dataskydd

Läs mer:

Dataombudsmannens byrås meddelanden

Information om coronaviruset

Besök hos dataombudsmannens byrå under coronaviruspandemin

Dataombudsmannens byrå följer coronavirusläget och anvisningarna för att förhindra spridning av coronaviruset.

På grund av coronavirusläget ber vi våra kunder att i första hand uträtta ärenden per e-post eller post. Besök på plats rekommenderas inte. Om ärendet inte kan skötas per e-post eller telefon, ber vi att en mötestid bokas på förhand.

Vår telefonrådgivning betjänar måndag till fredag kl. 9.00–11.00.

Våra kunder kan vid behov komma med handlingar till entrétjänsten. Handlingarna levereras från entrétjänsten till dataombudsmannens byrå. Om kunden vill ha ett intyg över att handlingen mottagits, levereras mottagningsbeviset till kunden i efterhand per post eller e-post. Mottagningsbeviset ska ombes separat.